Friday 30 August 2013

Today's breakfast

Una delle cose più belle dell'estate è potersi svegliare all'ora in cui ci si sveglia con tutto la tranquillità di chi è ancora assonnato, senza avere alcuna fretta. La colazione (in qualsiasi stagione) è il pasto che preferisco, questa mattina, dopo aver capito di essere al mondo, ho aperto il frigo ed ho valutato cosa poteva offrire per la fame da leone.
Ho preso un bicchiere e l'ho riempito fino a metà  di yogurt, poi ho aggiunto un pò di muesli e sopra una fragola tagliata in poche fette. Non essendo sicura che quel bicchiere potesse riempire la voragine che sentivo nello stomaco, in un piatto ho messo dell'uva lavata e due biscottini fatti di sfoglia, per mandare giù il tutto un bel bicchiere di succo fresco all'ace  (il mio preferito!).
Ingrediente principale per iniziare nel migliore dei modi un nuovo giorno con una super colazione di questo calibro: la luce! Aprite le finestre, vi farà sentire vivi!

One of the most beautiful things of summer season is waking up at the time when you wake up with all the tranquility of those who are still sleepy, without any hurry. Breakfast (in any season) is the meal I prefer, this morning, after having understood to be in the world, I opened the fridge and I evaluated what he could offer to the hungry lion.
I took a glass and filled it up to the middle of yogurt, then I added a bit of granola and above a cut strawberry in a few slices. Not being sure that glass could fill the hole that I felt in my stomach, I put in a dish washed grapes and two biscuits made ​​of pastry, to swallow the whole thing a  glass of fresh juice ACE (my favorite! ).
The main ingredient in the best way to start a new day with a super breakfast of this caliber: the light! Open windows will make you feel alive!




No comments:

Post a Comment